Commissies

Hoe ontstaat een commissie?

Om alle activiteiten, uitjes en organisaties goed te laten verlopen is het dispuut opgedeeld in verschillende commissies. Een commissie bestaat gemiddeld uit vier leden van verschillende jaren binnen het dispuut, echter is dit afhankelijk per commissie. Commissieleden worden ieder jaar ingeslagen door de Praeses nadat zij hebben laten weten dat zij aan de desbetreffende commissie willen deelnemen. Er vindt soms een loting plaats als meerderen geïnteresseerd zijn in dezelfde commissie. 

Wat doet een commissie?

Samen met de andere leden plan je activiteiten en kleine vergaderingen in om de activiteit die georganiseerd moet worden zo goed mogelijk te laten verlopen. Een commissie is naast al het regelen en plannen ook erg gezellig. Je spreekt, ziet (en eet) namelijk regelmatig met elkaar én in een commissie zitten vaak meerdere jaren uit het dispuut wat de verticale relaties binnen Il Lustra versterkt.

Welke commissies zijn er?

Binnen Il Lustra zijn er veel lopende commissies. Bijna voor alle activiteiten bestaat wel een commissie, denk hierbij aan het dispuutsweekend, midlustrum, zwembaddag en pado- en madodag. Bij deze superleuke dagen is het de taak van de commissie om rekening te houden met de locatie, het budget en algemene voorkeuren binnen Il Lustra. Bij de zwembaddag denkt de commissie bijvoorbeeld ook aan leuke accessoires zoals een matchende bikini voor alle meiden in het dispuut, hoe leuk is dat!

Daarnaast wordt ook de website en sociale media bijgehouden door een aantal leden uit het dispuut. Zij zorgen dat er tijdens activiteiten of uitjes veel foto’s en filmpjes worden gemaakt zodat de Instagram, Facebook en website up-to-date blijven en dat alle leuke kiekjes en herinneringen worden gedeeld.

Blijf op de hoogte!

  • Facebook
  • Instagram

© L.D.D. Il Lustra. All rights reserved.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now